Het avontuur begint!! - Reisverslag uit Auroville, India van Rosanne Verhoeven - WaarBenJij.nu Het avontuur begint!! - Reisverslag uit Auroville, India van Rosanne Verhoeven - WaarBenJij.nu

Het avontuur begint!!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

22 Januari 2008 | India, Auroville

Gisteren moest ik dan echt afscheid nemen...dat was nog best zwaar. Maar eenmaal de douane door, ben je toch meer bezig met wat er komen gaat.
Het begon al goed, doordat ik gefouileerd moest worden. Van top tot teen werd ik nagekeken. Uiteindelijk bleek het om mn navelpiercing te gaan..

In het vliegtuig heel veel kinderen, waarvan er ook bij waren die alleen maar hebben gehuild tijdens de vlucht. Gelukkig hadden we allemaal onze eigen privétv met muziek, series, spelletjes en films. Daar hebben we dan ook optimaal gebruik van gemaakt.
De vlucht verliep wel goed, af en toe wat turbulentie, maar de tijd ging snel voorbij.

Rond een uur of 01.00 Indiase tijd (dat is in Nederland rond 20.30) kwamen we aan op het vliegveld in Chennai.
Daar begon het tweede misverstand! Schijnbaar moesten we een formulier invullen in het vliegtuig, maar dat hadden wij natuurlijk niet gedaan, oftewel we mochten het land niet in!! De formulieren waren makkelijk te vinden, en toen we deze hadden ingevuld werden we met open armen ontvangen ;)
Vanuit het vliegveld zouden we worden opgehaald door een taxichauffeur. Met de nadruk op zouden we...
Want er stonden tientallen taxichauffeurs met bordjes in de lucht, maar nergens stond onze naam op! Daar stonden we dan, twee Nederlandse meiden die geen idee hadden welke kant ze op moesten. Gelukkig stond daar na een tijdje wachten een taxichauffeur met een bord van Amaidi met de namen Rosanne/Loes.
Wat waren wij blij dat we met hem mochten! ZIJn rijstijl was werkelijk waar uitmuntend! Van links naar rechts inhalen, op een paar cm na bordjes missen die midden op de weg staan, en echt alles inhalen wat kan en wat niet kan! Mam, tussen twee vrachtwagens inrijden is vergeleken met dit echt niets! Om er verder niet veel over na te denken en omdat ik verschrikkelijk moe was na de lange reis ben ik maar gaan slapen.
Rond 4.30 Indiase tijd zijn we dan veilig aangekomen in het guesthouse. We slapen deze week in het office van Camille en zondag vertrekken we voor de resterende weken naar Cuddalore.
Camille heeft ons nog het een en ander uitgelegd, maar het was al laat en we wilden graag gaan slapen.

Vandaag hebben we lekker lang geslapen. Om 14.00 uur kwamen we ons bed uit.
We hebben kennis gemaakt met de vrouw van Camille en haar familie. Dit zijn echt super vriendelijke mensen. Ook hebben we kennis gemaakt met een aantal andere reizigers die in het Guesthouse verblijven.
Vanavond hebben we met 4 andere reizigers bij de coco beach gegeten. Het eten is nog wel even wennen, maar dat komt helemaal goed!

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Roos

  • 22 Januari 2008 - 15:28

    Eef!!:

    wat leuk om nou al iets van je te horen!!
    hoe is het weer?? zeker helemaal super!!?
    geniet ervan en ik mis je al een beetje (snik snik)
    ik ben nu al nieuwschierig naar de fotos dus zet ze er maar snel op!! xxx

  • 22 Januari 2008 - 15:28

    Eef!!:

    wat leuk om nou al iets van je te horen!!
    hoe is het weer?? zeker helemaal super!!?
    geniet ervan en ik mis je al een beetje (snik snik)
    ik ben nu al nieuwschierig naar de fotos dus zet ze er maar snel op!! xxx

  • 22 Januari 2008 - 15:32

    Mam En Pap:

    Rosanne jouw begin is weer fantastisch is het geen riem dan wel een piercing kan alleen jouw overkomen was het een leuke belg???Jullie hadden zeker geen papieren gezien echte brabantse dorpse meisjes. Dus ook al een gevaarlijke autorit achter de rug. Hoop dat dit niet jullie chauffeur wordt die je iedere dag naar je stage moet brengen vallen jullie zeker af. kijk uit naar het volgende avontuur met foto\"s hoop ik
    Veel liefs en tot mails Mam en pap kopje van Bailey

  • 22 Januari 2008 - 15:33

    Fieke:

    Wat leuk je eerste ervaringen!!!

    Ben echt benieuwd naar de rest. Ik krijg er nu ook steeds meer zin in!

    Succes daar!

    Liefs Fieke

  • 22 Januari 2008 - 15:37

    Thijs:

    Hoi Rosanne,

    goedo m te horen dat jullie heelhuids zijn aangekomen. Nou snap ik ook waarom ze adviseerden om als (eigenwijze) Nederlanders niet zelf te rijden.
    Sanne en ik zullen na jullie ervaringen om de formulieren vragen zodat we snel in India binnen kunnen komen.
    Vanavond ga ik mijn prikken halen dus dan ben ik al helemaal in de stemming.
    Zorg dat je de jet lag snel kwijt bent en tot mails.

  • 22 Januari 2008 - 15:43

    Leonie:

    Leuk om dit allemaal te lezen! Wat een begin van de reis zeg.. haha zo maak je nog es wat mee ;) Maar fijn dat jullie veilig aangekomen zijn!
    Ben benieuwd naar alle avonturen die nog komen gaan.. Ik houd je site in de gaten!
    Heel veel plezier en de groetjes aan Loes!

    Liefs Leonie Smeelen

  • 22 Januari 2008 - 15:56

    Giel:

    we zullen je blijven volgen op de Kempel. Leuk zo\'n uitstapje en vooral leerzaam en uiteraard een belevenis van jewelste

  • 22 Januari 2008 - 15:58

    Ellen:

    Jeuj je eerste berichtje :D
    ik keek er al de hele dag naar uit haha! Maar fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen, ondanks de fijne autorit. Tsja daarvoor hoef je niet in het buitenland in de taxi te zitten, want ook in Maastricht zijn de taxi\'s niet geweldig :P (haha weet je nog, de taxi naar Nicky toe?)
    Ik ben ook al benieuwd naar andere belevenissen die gaan volgen en heeel nieuwsgierig naar foto\'s!! Maak maar een heleboel mooie foto\'s, dan zijn wij ook een beetje bij je hihi;)
    nou meid, snel weer schrijven he!

    Liefs xXx

  • 22 Januari 2008 - 16:04

    Roos:

    Ik kan de fotos er helaas nog niet opzetten. Maar heel veel doet het hier nog niet; msn, hotmail en hyves...
    Als de fotos erop kunnen, dan horen jullie dat wel!!
    Liefs

  • 22 Januari 2008 - 16:09

    Lieke:

    hey rosanne

    wat leuk om zo je belevenissen te kunnen lezen, maak er wat van!!! succes

    groetjes lieke

  • 22 Januari 2008 - 16:31

    Iis:

    Hey roosje,

    Was al aan het wachten op je eerste berichtje!!

    Haha, wat een begin... Maar beleef je ook weer wat extra\'s he!! meteen kennismaking met het verkeer hoe dat gaat daar :P

    Ik had je maandag ochtend nog gebeld maar je pakte niet op en had je gesmst... had je die nog wel gehad?!?

    Nou, hoop dat er snel foto\'s bij komen en een nieuw spannend verhaal!!

    Dikke kus Iris

  • 22 Januari 2008 - 16:32

    Vaes:

    Problemen met fouilleren, ben maar blij dat het je navelpiercing was, zo konden ze het inwendig onderzoek overslaan:). Heel veel plezier in India, blijf je volgen!

  • 22 Januari 2008 - 16:54

    Cheyenna :

    ik ben super blij dat je veilig aan bent gekomen.
    ik mis je nu al erg he?
    ik heb nu een nep nagel hij is super mooi aleen niet de zelfde als mamie
    de groeten van fred nicole jordy cheyenna en delano
    22-01-08

  • 22 Januari 2008 - 17:00

    Lizabeth:

    Hej meid!
    Ik herken je taxi-rit ;) In Egypte precies zo! Degene die het hardst rijdt, toetert of met zn lichten knippert heeft voorrang! Als westerling kun je maar beter niet in zo\'n landen zelf met de auto gaan rijden..! Haha..
    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Ik ben benieuwd naar je verhalen over alles!
    Succes en veel plezier!
    Liefs, Lizabeth

  • 22 Januari 2008 - 17:05

    Caroline:

    hee meisje!
    gelukkig ben je veilig aangekomen:)
    kben je wel aan t missen hoor. t is wennen zonder n rosan die de hele tijd achter je kont aanloopt dat t sneller moet;)
    maar ik wacht je volgende berichtje weer af..
    dikke kus caro;)

  • 22 Januari 2008 - 17:41

    Stephanie:

    Hoi Sannie,
    Ik kan me alle beelden weer helemaal voor me halen. Ik weet precies hoe je je hebt gevoeld op het vliegveld, de ontvangstruimte in India en de \'geweldige\' manier van rijden. Nog een hele fijne tijd.
    Groetjes, Stephanie

  • 22 Januari 2008 - 18:19

    Janna:

    Geweldig om te lezen! Hahaha, die taxi!
    En dat douane-verhaal! :)

    Ik ben ook erg benieuwd naar foto\'s! Echt geweldig om zo snel iets te horen / lezen trouwens!

    Hoe is het eten? Kan ik me daar vast op voorbereiden, haha!

  • 22 Januari 2008 - 18:24

    Joop:

    Heej!
    Ik miste je deze week wel op stage! Zit ik daar alleen tussen alle kleuters!
    Maria vroeg zich al af of je er al zou zijn, dus kan ik volgende week vertellen dat je (best wel) veilig aangekomen bent ;)
    Ben benieuwd hoe het daar is!
    (Oh ja, bij wie moet ik die map eigenlijk inleveren? :P)
    xx Joop

  • 23 Januari 2008 - 08:28

    Marieke:

    Hee Rosie!
    Pas twee dagen weg en dan al zoveel meegemaakt! goed bezig! Kijk maar uit waar je allemaal nog meer voor komt te staan als twee brabantse dorpsmeisjes! Eén ding is iig zeker; je gaat er genoeg leren! :)
    Ben benieuwd naar je volgende avontuur! Geniet ervan daar!!

    Xx Marieke (en natuurlijk van Mark!)

  • 23 Januari 2008 - 16:17

    Maria:

    hoi Rosanne
    De kinderen op school vinden het heel interessant dat je nu in India bent en ze luisteren vol aandacht als ik vertel wat je allemaal meemaakt en wat je daar gaat doen.
    Geniet er van en heeeeeel veel groetjes van alle kinderen van de Windroos en het team.
    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Vanaf 21 januari ga ik stage lopen op een school in Cuddalore, India. Na ongeveer 2 maanden zet ik dit avontuur voort naar New Delhi, waar ik een maand rond ga trekken met nog een aantal mensen.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 24578

Voorgaande reizen:

21 Januari 2008 - 25 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: